اگرچه نرخ هتلهاي سه و پنج ستاره در سال 2009 به دليل گسترش بحران اقتصادي به 70 تا 90 دلار رسيد اما اين نرخها در سال 2010 و با بهبود وضعيت اقتصادي به مرز 100 دلار نزديک شد که در اين ميان، هتلهاي چهار ستاره بيش از دو برند ديگر موفق به افزايش ظرفيت خود شدند.
به گفته کارشناسان گردشگري، علت اصلي تمايل گردشگران به هتلهاي چهار ستاره، متعادل بودن هزينهها و امکانات ارائه شده در آن بود زيرا هتلهاي سه ستاره به رغم ارزان بودن، توانايي رفع نياز مسافران خود را نداشتند.
بر اساس اين گزارش، شهرهايي همچون «هوشيمين» در ويتنام داراي 10 هزار اتاق هتل در برند سه تا پنح ستاره هستند که به دليل تغيير ذائقه گردشگران، پيشبيني ميشود، درصد بيشتري از آنها به سمت هتلهاي 4 تا 5 ستاره روي آورند.
برهمين اساس دولت ويتنام در طرح توسعه هتلهاي اين کشور که ساخت 1500باب اتاق هتل تا سال 2012 است، 630 تا 750 اتاق هتل را در برند چهار و پنج ستاره و تنها 170 اتاق هتل را در برند سه ستاره خواهد ساخت.
/109
انتهای پیام/